Konyaaltı Belediye Başkanı Cem Kotan, KONYSİAD’ın konuğu olduğu toplantıda ilçe sakinlerinin yıllardır dört gözle beklediği imar konusunda açıklamalarda bulundu. Konyaaltı’nın sahile sıkıştığını belirten Başkan Kotan, ilçe sınırları içerisinde yer alan mahallerde imar çalışmalarına sıcak baktığını dile getirdi.

5 BUÇUK AYDA 100 MİLYON LİRALIK TASARRUF

Kendisini dinleyenlere 5 buçuk aylık belediye başkanlığı sürecindeki çalışmalarını özetleyerek başlayan Konyaaltı Belediye Başkanı Cem Kotan, göreve gelir gelmez tasarrufa başladıklarını, bu sayede de 100 milyon lira tasarruf ederek, 60 milyona yakın borç ödediklerini ifade etti. Başkan Kotan, “Özel kaleme alınan meyve suyunu bile kestik. Damacana su geliyordu, arıtma suyuna geçtik. 130 araç kiralanıyormuş, 30’a düşürdük” diye konuştu.

DÖRT MEVSİM KONYAALTI

Konyaaltı’nın sadece deniz ve kumsaldan ibaret olmadığını, 200 kilometreye yakın yolu olan kırsal alanlara da sahip olduğunu da aktaran Başkan Kotan, “Kışın yolların kapandığı, çığın düştüğü bir Konyaaltı da var. Aşağıda denize girilen bir Konyaaltı da. Dört mevsimin aynı anda yaşandığı bir ilçede, dört mevsime hazırlıklı bir belediye olmak zorundayız. Kırsal mahalledeki hamile bir kadın sağlık ocağı isterken, aşağıya indiğimizde başka bir vatandaş mini golf sahası istiyor. Konyaaltı’nda ihtiyaçlar ve talepler çok farklı. O yüzden devamlı sahada olmanız lazım” diye konuştu.

YAYLA TURİZMİ

Yayla turizmine büyük önem verdiklerini de kaydeden Kotan, “Çok güzel yaylalarımız var. Biz göreve geldiğimizden beri yaylalarımızı tanıtmak için yayla şenliklerini hayata geçiriyoruz. Dört mevsimin aynı anda yaşandığı Konyaaltı’nı dünyaya çok iyi anlatmamız lazım ki yatırımlar gelsin, turizm canlansın. Çok güzel bisiklet rotaları, dağcılık ve tırmanış noktalarımız var. Bunların reklamının iyi yapılması lazım. Fotoğraf terasları oluşturacağız. Kamp ve doğa sporlarıyla alakalı çalışmalarımız devam ediyor. Konyaaltı dünya markası. Konyaaltı’nı daha cazip noktaya getirmemiz lazım” açıklamasında bulundu.

Antalya Genel Manzara Şehir Dağ (2)

KONYAALTI'NDA İMAR ALANLARI GENİŞLEYECEK

Kentin düzgün planlanması gerektiğine de vurgu yapan Başkan Kotan sözlerini şöyle sürdürdü:

“Konyaaltı sahile sıkışmış durumda. Ben imarla ilgili sorular geldiğini hep şunu söyledim. Kentin yaşanabilir, doğayla iç içe olması noktasında taraf olacaksınız ki, barınma sorununu çözeceksiniz. Ya da işe rantsal boyutta bakıp kenti betona boğduracaksınız. Ben ikinci noktada olan rantsal ve betona boğdurma noktasını reddettim. İmara açılacak alanlarla ilgili toplantılarda ‘Kapıma 10 kat, 20 kat için gelmeyin’ dedim. Büyükşehir belediye başkanımızla da aynı noktada bakıyoruz. Bu beni mutlu ediyor. Barınma sorunu çözülmediği sürece kaçak yapılar çoğalmaya başladı. Siz ‘Ben buraları imara açmıyorum’ dediğiniz sürece kusura bakmayın yapan yapıyor. Yapan da yapmış. Biz de onlarla uğraşıyoruz. İmara açılacak yerlerde 2-3 katlı doğayla iç içe, kent estetiğine uygun yapılar yapılacak. Biz betona boğulmuş, şehirden kurtulmuş gezebileceğimiz, nefes alabileceğimiz bir alan yaratmak istiyoruz.”