CHP Antalya Milletvekili Aykut Kaya ve Aliye Coşar çok sayı da partili ile Kaş ilçesinde vatandaşlarla bir araya geldi. Kaş’ın Pınarbaşı Mahallesi’ni bulunan 20.400 metrekarelik ormanlık alan Konaklamalı Orman Parkı adı altında 20 yıllığına kiralanarak ranta açılacak olmasına tepki gösterdi.

‘BİR TEZATLIK OLUŞTURMUYOR MU’

Bu alanın çok stratejik bir alan olduğuna ve yangın gözetleme kulelerinin burada olmasa değinen CHP Antalya Milletvekili Aykut Kaya, “Bugün Kaş ilçemizde, Pınarbaşı Mahallesi’nde arkamda gördüğünüz orman alanın ihalesiyle alakalı endişelerimizi görüşlerimizi eleştirilerimiz paylaşmak üzere Kaşlı hemşerilerimizle burada toplanmış bulunuyoruz. Çok stratejik bir alanda bahsediyoruz. Tepe bir noktandan bahsediyoruz. Bakın şurada orman yangın gözetleme kulesi var. Burası Kaş ilçemizden Kasaba Ovası’na, Gömbeye kadar her yere hakim bir konumda bulunan bir alan ve yangın riskinin de yükse olduğu bir alandan bahsediyoruz. Orman yangınlarıyla mücadele eden bir coğrafyadayız. Dolayısıyla burası yangın risklere karşı, gözetleme anlamında kullanılan, yazın mangal yapılmasına bile izin verilmeyen bir yer. Yangın risklerinden dolayı. Şimdi ben soruyorum, ‘bu ilaheyle burada bir çadır kamp alanı oluşturmak bir tezatlık oluşturmuyor mu kıymetli hemşerilerim?’ Öncelikle bu güvelik sorunu tespit etmemiz gerekiyor” dedi.

GÖZETLEME KULELERİ KÜLTÜR EVİ OLACAK

Buradaki gözetleme kulelerinin kültür evi olmasına tepki gösteren Kaya, “Diğer bir konu, ihaleye baktığımız zaman buradaki yangın gözetleme kulesinin kültür evi olarak kullanılacağı öğreniliyor. Yani bu da bir tezatlık oluşturmuyor mu kıymetli hemşerilerim? Siz burada hakim bir tepe noktada yangınlara karşı mücadele verirken, yangınları tespit edilmesi için kullanılan bir yeri, nasıl kültür evi olarak kullanırsınız ayrıca ihalenin detaylarına baktığımız zaman, çadır alanına 80 metrekarelik bir alan veriliyor. Ülkemizde bunun birçok örneğini gördüğümüz için kaygılarımız maalesef kaybolmuyor” şeklinde konuştu.

‘DÜNYANIN 10 TANE ÖNEMLİ YÜRÜYÜŞ YOLUNDAN BİR TANESİNE SAHİBİZ’

Dünyanın diğer ülkelerinde böylesine önemli yerlere bir çivi bile çakılmadığına dikkat çeken Antalya Milletvekili Aykut Kaya, “Bunun dışında burası Fellos Antik Kenti’ne yakın. Tarihi Likya Yolu’nun güzergahında olan stratejik bir yer. Bakın dünyanın 10 tane önemli yürüyüş yolundan bir tanesine sahibiz. Dünyanın diğer ülkelerinde bir çivi bile çakamazken o yürüyüş yollarında biz burayı çadır kamp alanına açıyoruz. Farklı farklı şeyler yaptırıyoruz. Yani yazık! Bu güzel doğamıza, bu güzelliğimize, bu zenginliğimize, yazık ediyoruz. Yani bizim beklentimiz şu; Mükemmel bir tarihi ve kültürel mirasın üzerindeyiz. Bizim doğanının üzerine bir şeyler yaparak değil doğayı mevcut olan yapıyı koruyarak burayı zenginleştirmeliyiz. Dolayısıyla biz burada yürüyüş yoluna sahip çıkacağız, koruyacağız. Mevcut doğal alanları korumakla mükellefiz” ifadelerini kullandı.

‘BİZLER MİLLETVEKİLLERİ OLARAK, TBMM’DE BUNUN MÜCADELESİNİ SİZLER ADINA VERECEĞİZ’

Kaş ilçesen,n pek çok endemik bitki türün ev  sahipliği yaptığına ve bura için sonuna kadar mücadele vereceklerini söyleyen Kaya, ”Kaş ilçemiz Türkiye’nin en zengin endemik bitkilerinin olduğu bir coğrafya. Yurt dışından insanların bu endemik bitkileri görmeye geliyorlar. Ve Kaş’ın özelliğine baktığımız zaman butik bir coğrafyadan bahsediyoruz. Doğasıyla tarihi kültürel mirasıyla burası zengin bir yer. Yanı burada yapılaşmanın önüne geçerek, endemik bitkileriyle, tarihiyle kültürel mirasıyla bizim buraya sahip çıkmamız gerekiyor.  Biz mevcut bu cennete köşe bu yerin ihale edilmesine karşı çıkıyoruz. Bizler milletvekilleri olarak, TBMM’de bunun mücadelesini sizler adına vereceğiz. Bundan önce de Kaş’ın sorunlarını defalarca dile getirmiştik. Dile getirmeye devam edeceğiz” diyerek konuşmasına son verdi.