Beyoğlu’ndaki Antalya, Antalya’daki Hollywood! | Körfez Gazetesi
Güney Kore’ye kültür gezisi

Güney Kore’ye kültür gezisi

İspanyol piyanist büyüledi

İspanyol piyanist büyüledi

Aytemiz Alanyaspor  3 puana tek golle ulaştı

Aytemiz Alanyaspor 3 puana tek golle ulaştı

Kınıkspor deplasmanda galip

Kınıkspor deplasmanda galip

Agora kapılarını açtı

Agora kapılarını açtı

Beyoğlu’ndaki Antalya, Antalya’daki Hollywood!
  • TuncerÇetinkaya
    • Tuncer Çetinkaya
    • m_zamanlar@hotmail.com
    • 20 Ekim 2017 - 09:53:35

Diğer Yazıları

Bugün yalnızca ülkemiz genelinde değil, dünya sinema festivalleri adına da olasılıkla bir ilki yaşıyoruz. Ortada, aynı kaynaktan süzüldüğü savını taşıyan ve eşzamanlı olarak düzenlenecek iki festival var. Antalya’da, bir grup organizatör tarafından yapılanın gözü Venedik, Cannes, Berlin ve hatta Hollywood’da! İroniye bak; İstanbul Beyoğlu Sineması’nda bir araya gelen sinemacılar ise Antalya’ya dönmeyi düşlüyorlar. Kimi zaman hedefleri belirleyen kısacık sloganlar, niyetinizi açığa vururlar.

20 Temmuz’da alınan ve en hafif tabiriyle “tuhaf” olduğunu söyleyeceğimiz kararın üzerinden tam üç ay geçti. Bu güzel ülkenin insanına sinema yoluyla dokunmak isteyen sanatçıların çok büyük bir çoğunluğu, Altın Portakal’ın ulusal sinemanın kalbinin attığı yer olduğunu ve bu yarışma olmaksızın, yarım asrı deviren bir geleneğe sahip çıkmaktan söz edilemeyeceğini vurguladı. Aralarında, mizahın en güzel örneklerinden birkaçını sergileyerek, alınan kararın, Kırkpınar’daki güreşlerden yağı kaldırmak kadar anlamsız olduğunun altını çizenler de. Ama olmadı ve bizler trajikomik bir sürecin sonuna geldik. Neyse ki, bütün bunları asla unutmayacak olan ve gözbağcılığının işlemeyeceği bir tarih var.

Yerimiz, bedeniyle olmalarına engel koyulsa da, umutlarıyla Antalya’da olanlarla yan yanadır. Nokta.

Bu koşullar altında 44. yolculuğuna çıkan, Antalya’nın en uzun soluklu sinema dergisi Modern Zamanlar, “Altın Portakal Bizim” başlığıyla okurla buluşmaya hazırlanıyor. Son sekiz sayısı Muratpaşa Belediyesi’nin desteğiyle hazırlanan ve önümüzdeki dönemde de aynı katkıyla yoluna devam edecek dergi, “yerli ve milli” olma çağrısına ses veriyor ve festivalin geleneği ile geleceğini bir arada kavramaya çalışıyor. Kapakta, festival tarihinin efsanevi yılı olarak da nitelendirilebilecek 1978’in broşüründeki görsele yer verildi. Hani, yalnızca sinemayı değil; müzikten tiyatroya, resimden heykele, bir bütün olarak sanatı konuştuğumuz yıllardan söz ediyoruz. Kuzgun Acar, Orhan Taylan, Mehmet Aksoy gibi sanatçıların, resim ve yontularını halkın arasında, onlarla birlikte yaptıkları yıllardan. Ruhi Su’nun ezgilerinin Aziz Nesin’in sansüre karşı çağrı bildirgesinin, Maden filmindeki işçilerin sesinin sokaklara karıştığı bir dönemden…

Modern Zamanlar, unutulmayacak bir dönemi, birbirinden ilginç anekdotlarla okurla buluşturuyor.

Festivalin çalkantılarla geçen ilk üç yılının sosyo-politik bağlamda değerlendirildiği 44. sayının diğer konuları arasında; Behlül Dal Sinema Müzesi’nin hazin serüveni, sinemamızdaki film yangınları ve bıraktıkları izler, Metin Erksan sineması, kaybettiğimiz Ertan Yılmaz ve Tamer Baran üzerine yazılar, 75 yıllık klasik Casablanca’nın değerlendirilmesi ve Bereketli Topraklar Üzerinde’yi merkezine alan bir deneme de bulunuyor.

Bu sayının yazarları arasında Ali Can Sekmeç, Gökşen Aydemir, Ertekin Akpınar, Ertan Tunç, Hülya Arslanbay Özyol, Hüseyin Erhan Acar, Ali Taş, Eylül Deniz gibi isimlerin olduğu Modern Zamanlar’ın Güz sayısı’nda, Muratpaşa Belediyesi Başkanı Ümit Uysal’ın yeni öykü kitabı “Lavinya’nı Aşkla İmtihanı” üzerine de bir inceleme bulunuyor.

Yazımızı, dergi ekibinin önümüzdeki dönemde, yine Muratpaşa Belediyesi’yle ortaklaşa imza atacakları bir etkinliğin müjdesini vererek noktalayalım: Meltem’deki Cep Sahne, çok yakında, kentteki sinema sevdalılarının yeni buluşma adresi olacak.

Diğer Yazıları

  • Etiketler
  • Yorumla
ARŞİV
Üye Girişi
  • Kullanıcı Adınız
  • Şifreniz