AKS'den saçılan ışık parçaları | Körfez Gazetesi
Mitolojik semboller sergisi

Mitolojik semboller sergisi

140 kabin görevlisi için 21 bin başvuru

140 kabin görevlisi için 21 bin başvuru

Antalya’da ‘Elektronik Harp Tatbikatı’

Antalya’da ‘Elektronik Harp Tatbikatı’

Topları bile yok ama hedefleri Türkiye şampiyonluğu

Topları bile yok ama hedefleri Türkiye şampiyonluğu

Kepez’in Sultanları set vermedi

Kepez’in Sultanları set vermedi

AKS’den saçılan ışık parçaları
  • MustafaKoç
    • Mustafa Koç
    • mimkoc@gmail.com
    • 4 Kasım 2017 - 11:41:30

Diğer Yazıları

ATSO’nun Antalya’ya armağanı Antalya Kültür Sanat (AKS) güzel işlere imza atmaya devam ediyor. 14 Ekim’de açılışı yapılan “Elinde Işık Parçaları – Türk Resminin Paris Macerası” sergisi bu güzel işlerden biriydi. Bir cenazeye katılmam nedeniyle açılışına katılamadığım sergiyi geçtiğimiz gün gezme fırsatı buldum. Sergide Türk resmine damga vurmuş 8 önemli sanatçımızın; Fikret Mualla, Abidin Dino, Avni Arbaş, Nejad Melih Devrim, Mübin Orhon, Selim Turan, Albert Bitran ve Hakkı Anlı’nın eserleri bir araya getirilmiş.

PARİS MACERASI

Sergi tanıtımında öne çıkan Paris vurgusu için, “Paris’in II. Dünya Savaşı’nın ardından tekrar Avrupa’nın sanat ve kültür merkezi haline gelmesiyle edebiyattan görsel sanatlara pek çok tanınmış isim Paris’e gelmiş; bu çokuluslu, özgür ve entelektüel tartışma ortamı yeni akımlar yeşermesine yol açmıştı.  Bu rüzgarla Paris’e giden bir grup Türk sanatçı da bu özgürlükçü atmosferi soludu, dostluklar kurdu  ve bu sanat ikliminde, Doğulu birikimlerini Batı tecrübesiyle harmanlayarak çalıştılar, ürettiler ve sergiler açtılar.  Elinde Işık Parçaları – Türk Resminin Paris Macerası, bu sanatçılardan 8’inin resim serüvenini gözler önüne sererken bir yandan da  zamanda Türk resminin figüratif ve soyut çalışmış en önemli sanatçılarını Antalya ile buluşturuyor” ifadelerine yer verilmiş.

EDEBİYATIMIZ DA FRANSIZ

Türk resminin Paris macerası İkinci Dünya Savaşı’ndan çok öncelere, 1800’lü yılların ilk yarısına uzanır. Osmanlı’nın 1829 yılında başta Paris olmak üzere Avrupa’nın farklı başkentlerine sanat öğrencileri göndermesi , sanat eğitimimiz ve resim sanatımıza yeni ve çağdaş yaklaşımlı bir boyut kazandırmıştır. Osmanlı’nın başlattığı Paris’te sanat eğitimi alma geleneği cumhuriyet Türkiye’sinde de devam etti. Sanayi-i Nefise Mektebi’miz (Devlet Güzel Sanatlar Akademisi – Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) bu geleneğin uzantısı, bu geleneğin taşıyıcısı oldu. Bu geleneğin görsel sanatlarla sınırlı olduğunu söylemek haksızlık olur. Edebiyatımız da bir o kadar Fransa ve Paris esinlidir. Modern şiirimiz özellikle, bir yanıyla yerli, diğer yanıyla Fransızdır; bir ayağıyla İstanbul’a, Anadolu’ya basıyorsa; diğer ayağıyla Fransa’ya, Paris’e basar.

TOP AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ’NDE

Paris terbiyesi görmüş ressamlarımız, edebiyat insanlarımız, şairlerimizin eserleriyle hemşerilerimizi, öğrencilerimizi buluşturmak, onları Cumhuriyet Türkiyesi’nin yeni yaşam idealiyle de buluşturmak demektir. ATSO, uluslararası standartlarda bir kültür merkezi ve sanat galerisini Antalya’ya kazandırmak, popülist kaygılar gütmeden işi profesyonellerin eline vermekle bu konuda üstüne düşeni yapmıştır. Picasso, Andy Warhol gibi dünya markaları; Fikret Mualla, Abidin Dino, Avni Arbaş, Nejad Melih Devrim, Mübin Orhon, Selim Turan, Albert Bitran, Hakkı Anlı gibi “yerli” sanat markalarımızla tanışmamız, ATSO’nun bu hizmeti sayesinde mümkün olmuştur. Bundan sonra top Akdeniz Üniversitesi’ndedir. Ebru Nalan Sülün, Handan Dayı gibi hocalarımızı AKS’de görmek, AKS’de güzel işlere imza attıklarını görmek,  kent kültürü ve sanatıyla ilgili AKS’de başlayan nitelik sıçramasının akademik ayağının da yere sağlam basacağına dair umutlarımızı artırıyor.

Diğer Yazıları

  • Etiketler
  • Yorumla
ARŞİV
Üye Girişi
  • Kullanıcı Adınız
  • Şifreniz